majaspyssel

Alla inlägg under december 2013

Av Maja - 25 december 2013 10:36

hejsan!

dagens pyssel blir... en tofshållare, so lets get started :D


  1.  de du behöver är: några pappersrullar( ju fler tofsar desto fler pappersrullar) sax och tejp/lim

 


sätt pappersrullarna på varandra så du får ett torn:


och sen tejpar du ihop dom:

   


klart!

slut resultat:

   


jätte enkelt pyssel men men.. ni får ha de grym och snälla kommentera vad ni vill ha för pyssel för jag börjar få slut på ideer..

MVH//Maja

Av Maja - 10 december 2013 14:30

hejsan!

här kommer ett till julkort:

PYSSLET GJORT AV MIG:

du behöver:

olika papper, pennor, lim, sax och pynt

 


börja med att klippa ut en gran från ett papper:

   


sen klipper du ut en tomteluva:

 


.... och limmar ihop dom


sen limar du fast granen och tmteluvan på paperet såhär:

 


sen kan du börja måla och skriva dit detalier:

     


slutresultat:

 

MVH//Majs  

Av Maja - 9 december 2013 18:24

hejsan!

här kommer de ett pyssel så se och lär:

PYSSLET GJORT AV: världens bästa bästis


detta behöver du:

vattenfärg, ett paper, vatten och en pensel

   


börja med att vika paperet på mitten såhär:

 

sen är de bara att börja pynta de som du vill. du kan måla en tomte, en julgran, en polkagris eller någor annat juligt.

sluresultat:

     

Presentation


hejsan!
jag heter Maja och jag fyller 13 år den 30 November. jag älskar att pyssla och de är det denna bloggen kommer handla om :D jag gillar även zebror, gymnastik, teater och tvärflöjt :D
hoppas du kommer gilla bloggen :D

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

hur mycket tycker du om att pyssla?
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards