majaspyssel

Alla inlägg under augusti 2013

Av Maja - 29 augusti 2013 18:19

hejsan!

idag blir de ett lite annorlunda inlägg :D jag tänkte ge dig tips ifall du inte vet vad du ska starta för blogg och känner att du vill skaffa en lite annorlunda ;D

  1.  pysselblogg :D
  2. naturblogg
  3. modeblogg (inte så ovanligt men jaja)
  4. hästblogg (inte så ovanligt heller)
  5. om du spelar typ gitarr så kan du skaffa en gitarr blogg
  6. skolblogg
  7. vanlig blogg aldså hanlar om typ allt :D
  8. om du går på typ fotboll så kan du skaffa en fotbollsblogg
  9. gosedjursblogg :DD
  10. bff blogg (bff= best friends forever)

hoppas de är ok att jag gjorde detta inlägg. jag hoppas att de blir ett riktigt pyssel inlägg imorgon :D ha en bra kväll!

MVH//Maja

Av Maja - 26 augusti 2013 15:29

hejsan!

nu så kommer de ett pyssel :D dom här grejerna går snappt o göra och om man lägger ner mycket tid på dom så kan dom bli super fina! jag gjorde den snabbare veritionen för att pysslet skulle komma upp så snabbt som möjligt. 


du behöver en sax,


en tex. pringles burk

   


lim

 


och trådar



börja med att klippa av tråden som du vill ha, ta en lång bit

 


lima på burken

 

och sätt fast tråden (du beöver inte göra så hela tråden sitter fast men båda ändarna måste sitta fast)

 


sen så fortsätter du så tills du är nöjd (du kan lima fast pälor om du vill)


du kan göra samma sak men med en bakgrund också, då behöver du: (samma saker + en papper

 



limma på burken

   


limma på pappret 

och sen så gör du samma sak som förut, sätt fast tråden på burkn och sluta när du är nöjd





reslutat:

     

snälla kommentera vad ni vill att jag ska pyssla! det kan vara:


hejsan!

jag ska på 10 års kalas och jag skulle behöva ett tips hur jag kan göra ett kort till hen :D hen gillar bilar,hästar och spelar piano :D

 

eller något sånt! snälla snälla snälla ge mig tips som ni skulle tyck var roliga!!

MVH/Maja

 



Av Maja - 26 augusti 2013 14:29

hejsan!

förlåt att de inte har kommit upp pyssel på typ 100 år men nu ska jag gå ner o sätta igång med ett pyssel, så håll utkik :D

MVH//maja

Av Maja - 23 augusti 2013 17:08

hejsan!

jag är så ledsen att jag inte har lagt upp några pyssel på dom senaste dagarna men jag hade inte direkt tid :( vi får se om de blir några i helgen de är inte säker eftersom vi kommer få gäster, de kommer vi även få ikväll. men ni får hålla ut :D ha de uuuunderbart!!

MVH//maja

Av Maja - 22 augusti 2013 18:12

hejsan!

idag blir de tyvär inget pyssel (om jag har tid, lust o ork så gör ja de efter maten men jag är värkligen sjuukt trött just nu! jag ska snart gå och äta så ni får ha de ätte bra tills nästa inlägg kommer :D och om de inte kommer något mer idag så får ni sova så gott :D

MVH//Maja

 

Av Maja - 21 augusti 2013 19:30

hejsan!

jag tänkte ge lite tips vad man ska tänka på när man vill/ska pyssla :D

  1. ha en stor och ren yta att vara på för annars så blir de så ihop trängt o stögigt.
  2. ta fram så mycket som möjligt innan du börjar så du ser att du har allt (lite som när du ska baka)
  3. tänk ut hur du ska göra och om de blir bra innan du gör de.
  4. gör något som du kan ha användning för inte bara något som du slänger eller bara får ligga. (iblan så kan man ju göra något lite random bara men inte hela tiden :D)
  5. när jag pysslar så gillar jag o lyssna på musik medans.
  6. ifall man inte kommer på något bra att pyssla så finns de endel sidor på internet som kan kan kolla på t.ex min blogg :D
  7. om du ser något på internet så kan du även göra egna verisioner av samma grej.
  8. om du misslyckas när du gör ett pyssel men tycker att de värkar kul att ha så gör om tills du lyckas
  9. istället för att köpa en present till t.ex mormor så gör några armband och ett kort till henne (jag lovar hon kommer bli super glad!) mycket biligare
  10. skipa datorn och pyssla istället.

hoppas ni tycker att tipsen var bra och att ni kan ha användning för dom :D ha en bra kväll så hörs vi i nästa inlägg :D

MVH//Maja

Av Maja - 21 augusti 2013 17:44

hejsan!

idag så tänkte jag visa er när jag gör en mobil ficka eller vad de nu heter, men ja de gick ju värkligen bra och de blev ju sjuukt snuggt! nee! så jag har gjort en kategori som ni kan hitta på vänster sida där som heter misslyckade pyssel :D men ja ni kommer få se hur jag gjorde iallafall (ni får gärna göra dom här men inte såhär fult som jag gör dom kanske :D)


detta är de du behöver typ :D



detta textillimmet använde jag

 



klipp av strumpan så långt du behöver (mät med telefonen innan)

 


sen är de bara o börja dekorera med t.ex tyger o så :D

 


 o klipp ut de :D

 



sen kan ni klistra fast de o så är de klart :D

 


klaaaart :DD


    

jag vet skiit fuuul!!! men allt kan ju inte bli bra :D

MVH//Maja

Av Maja - 20 augusti 2013 10:26

 hejsan!

nu kommer ett till pyssel. dett kort kan ni göra till en födelsedag, student, konfirmation eller något annat                 börja med att vika kortet på mitten :D                                                                                                                                                                 


sen tar ni en litemindre papper in en annan färg och limmar på på de första pappret :D

 


såhär:

 


sen kommer de roligaste! dekorera! :D ni kan dekorera hur ni vill men jag börjar med att sätta på stjärnor i hörnen :D

 



och även i de lilla papprets hörn :D

 





sen skriver jag på de lilla pappret i detta fall: grattis mormor :D

 


såhär blev slut reslultatet:

 

vad tycker ni blev de bra? ved ska ni göra om de blev bra?  rätt! tryck på gilla knappen! 

hare bra! 

MVH//Maja

Presentation


hejsan!
jag heter Maja och jag fyller 13 år den 30 November. jag älskar att pyssla och de är det denna bloggen kommer handla om :D jag gillar även zebror, gymnastik, teater och tvärflöjt :D
hoppas du kommer gilla bloggen :D

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

hur mycket tycker du om att pyssla?
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards